web se sluchovým postižením

Tyto stránky byly vybrány Národní knihovnou ČR jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví. Stránky jsou archivovány několikrát ročně a jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.

 

Infolinka bez bariér – první mezi subjekty státní správy

Vážení přátelé,

Na informační telefonní linku Úřadu městské části Praha 12 mohou nyní občané volat s využitím doslovného online simultánního přepisu mluvené řeči operátora linky. Tuto v ČR novou službu zajišťují profesionální rychlopísaři sociální firmy TextCom, která ji poskytuje subjektům státní správy jako nástroj bezbariérové a plnohodnotné komunikace s klienty se sluchovým postižením komunikujícími v českém jazyce, seniory s poruchami sluchu, příp. s cizinci s částečnou znalostí češtiny. Možnost získávat potřebné informace a vyřizovat osobní záležitosti telefonicky činí uživatele této služby samostatnými a rovnoprávnými v přístupu ke službám úřadů státní správy.**

Na webu městské části Praha 12 najde klient odkaz s textovým popiskem „Infolinka s přepisem pro občany se sluchovým postižením“, který je současně označen piktogramem ucha. Po rozkliknutí tohoto odkazu se otevře okno pro přepis, kam klient vloží telefonní číslo, z něhož bude následně Úřad kontaktovat.

Po jeho potvrzení se zobrazí číslo infolinky s přepisem. Po zadání tohoto čísla infolinky na svém telefonu již klient jen vyčká na písemný pokyn přepisovatele, že může začít mluvit.

Dále již probíhá standardní telefonický hovor, volající klient sleduje v okně na webu doslovný přepis řeči operátora infolinky. Ten však také může klienta přepojit na linku konkrétního pracovníka Úřadu, jehož řeč mu bude také dále přepisována.

Vývoj této služby je podpořen v rámci Evropského projektu s názvem „Uplatnění specifických pracovních předpokladů nevidomých osob na trhu práce“ (CZ.07.3.63/0.0/0.0/16_031/0000195) realizovaného v období duben 2017 – prosinec 2018.

Služba je institucím poskytována s možností náhradního plnění, získají snadno využitelný nástroj vzájemné komunikace s výše uvedenými skupinami klientů a v neposlední řadě nákupem služby podporují práci nevidomých přepisovatelů mluvené řeči.

Markéta Outratová

««« Předchozí text: Aplikace pro osoby s postižením sluchu by měla být na úřadech samozřejmost Následující text: Pražský výběr nabízí neslyšícím na koncertě titulky k písním »»»

Ladislav Kratochvíl | 18. 6. 2018 Po 09.27 | Komunikace | trvalý odkaz | tisk | 221x



Pridat.eu Sdílet


Stranovzhled Kráťa 8/2003. Změna koncepce 5/2006. Změna na redakční systém RS2 2008.

 

Hosting poskytuje LTweb

Cestovní systém Egypt Jazykové kurzy PixelEU Referáty Taxi Plzeň Vtipy Weby na míru Zájezdy Zvesela

 

optimalizace PageRank.cz

Page

 

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Přidej komentář!


Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.
Jak dělá pes?
Odpověd: